(Ne)viskas apie seo

Absoliuti dauguma vartotojų, kurie internete ieško prekių, paslaugų ar tiesiog įvairios informacijos, naudojasi paieškos sistemomis. Pati populiariausia, be abejo, yra „google“ paieškos sistema. Šis paieškos „varikliukas“ yra populiariausias tiek pasaulyje (http://www.alexa.com/topsites/global), tiek Lietuvoje (http://www.alexa.com/topsites/countries/LT). Taigi, kaip „prisijaukinti“ tą paslaptingąją ir visų trokštamą sistemą taip, kad Jūsų svetainė patektų bent jau į pirmąjį paieškos sistemos sugeneruotą rezultatų puslapį pagal Jums reikalingą raktažodį?

Optimizavimas paieškos sistemoms (angl. Search engine optimization, SEO) yra ilgas ir sudėtingas darbas. Absoliučios tiesos, kaip veikia bei nuo ko konkrečiai priklauso, kad svetainei yra suteikta būtent ta vieta paieškos rezultatuose, žino gal tik patys Google inc. įkūrėjai Larry Page'as bei Sergej'us Brin'as. Tačiau, per ilgus eksperimentavimo bei klaidų metus, viso pasaulio tinklapių kūrėjai sugebėjo bent iš dalies perprasti tą paslaptingą bei nuolatos kintančią google sistemą.

Taigi nuo ko pradėti? Geriausia, be abejo, kreiptis į specialistus ir nesivarginti toliau skaityti šitą straipsnį, bet jei jau nutarėte daryti patys – ką gi.

Vienas iš esminių bei pačių pirmųjų google svetainės reitingavimo principų yra atgalinės nuorodos (angl. Back link) į Jūsų svetainę. Būtent dėl atgalinėmis nuorodomis pagrįstos reitingavimo sistemos google ir tapo tokia populiari. Dirbdamas pagal šią sistemą, google paieškos varikliukas sugebėjo pateikti kur kas tikslesnius bei vartotojui reikalingesnius paieškos rezultatus, nei tuo metu jau veikusios ir milijonus uždirbdavusios sistemos, tokios kaip: yahoo, exsite, altavista bei kitos. Ši sistema, nors ir nebėra esminė, bet vis dar veikia ir dabar. Kuo daugiau tinklapių turės atgalines nuorodas į Jūsų svetainę – tuo geriau, pageidautina, kad nuoroda būtų ne šiaip sau svetainės pavadinimas, o raktažodis, kuris Jums yra svarbus, pagal kurį siekiate pakilti paieškos rezultatuose.

Dar yra „meta“ žymės. Paprasti svetainės lankytojai jų nemato, jos skirtos paieškos sistemų vorams ir padeda jiems lengviau atpažinti svetainės turinį. Meta žymės yra skirstomos į meta aprašymus bei meta raktažodžius. Meta žymės yra įterpiamos į svetainės atvaizdavimo html kodą. Dauguma šiuolaikinių turinio valdymo sistemų leidžia tai padaryti lengvai ir „neskausmingai“, naudojantis administratoriaus valdymo panele, bet jeigu Jūsų interneto svetainė yra be turinio valdymo sistemos arba jei turinio valdymo sistema vis tik neturi šios funkcijos, meta elementus reikėtų įterpti tarp „body“ žymių (pvz.:). Meta žymės turėtų būti kiekviename Jūsų svetainės vidiniame puslapyje ir, be abejo, atitikti jo turinį.

Ar kada nors atkreipėte dėmesį, kad kai kurių internetinių svetainių vidiniai url adresai yra parašyti nesuprantama paprastam žmogui kalba, pvz.: www.svetain-e.lt/index.php?op=ontact&view=tact&id=2&Itemid=17&lang=lt, tokie url adresai yra vadinami dinaminiais, juos paprastai automatiškai sugeneruoja turinio valdymo sistema. Paieškos sistemos labiau vertina, jei url adresai būna statiniai, pvz.: www.svetain-e.lt/baldai/kedes.html

Be visa ko, tokie url adresai padeda ir vartotojui lengviau orientuotis Jūsų svetainėje. Teisingumo dėlei reikėtų pasakyti, kad google savo oficialiame bloge yra pasisakiusi, kad vertina dinaminius url labiau nei statinius, tačiau praktika rodo priešingą situaciją, todėl galima daryti išvadą, kad šis, kaip ir dalis kitų oficialių google pranešimų, buvo skirtas daugiau dezinformacijai. Paklausite, kodėl gi google taip elgtųsi? O gi viskas paprasta- kiekviena optimizuota svetainė iš dalies iškreipia paieškos rezultatus, kadangi pakyla ne visai natūraliu (bet legaliu) būdu ir google, be abejo, yra suinteresuota, kad rezultatai būtų kiek galima natūralesni.

Taigi, tęsiant mintį apie optimizavimą, jei man dabar reikėtų išsirinkti vieną patį svarbiausią iš seo elementų, tai būtų puslapio title arba, kitaip tariant, puslapio pavadinimas- būtent jį Jūs patį pirmą pamatote paieškos rezultatuose ir tai yra vienas iš lemiamų faktorių, pagal kuriuos yra indeksuojamas puslapis. Google puslapio pavadinimą supranta kaip lemiamą faktorių apie ką yra svetainė. Visiškai taip pat elgiasi ir žmogus, kuomet pagal straipsnio pavadinimą sprendžia apie ką bus visas straipsnis. Būtent taip jūs, mieli skaitytojai, pasirinkote šį straipsnį. Taigi labai gerai pagalvokite, kaip turi vadintis Jūsų svetainė, bei vidiniai jos puslapiai.

Kiekviena svetainė turi savo vidinius specifinius išdėstymus. Kategorijas, sub kategorijas, straipsnius juose ir pan. Tam, kad google vorai lengviau atskirtų kur ir kas yra Jūsų svetainėje, rekomenduojama sudaryti svetainės medį. Svetainės medis yra rašomas xml kalba bei turėtų būti pateikiamas paieškos sistemoms. Google tai galima padaryti per specialiai svetainių savininkams padarytą įrankių paketą „google webmaster tools“.

Tokie yra pagrindiniai principai, norint optimizuoti svetainę paieškos sistemoms, tačiau, kaip ir sako straipsnio pavadinimas – tai yra (ne)viskas, ką reikia žinoti apie SEO.